Люнда, Лунда – ріка, село, деревня, поселок

Випадково, натрапив на інформацію з Росії. Є 2 ріки і також села (деревни) в республіці Марій Ел

р. Люнда {Lunda, Liunda, Lyunda} – Краснобаковский район, Нижегородская область, Россия

р. Лунда {Lunda, Łunda, Loonda} – Мурашинский район, Кировская область, Россия

Села (деревни) вздовж ріки Люнда яка є притокою ріки Ветлуга, що впадає у Волгу:

  • Люнда-Шипово
  • Владимирское (стара назва – “Люнды”)
  • Люнда-Осиновка
  • Красная Люнда

Села біля ріки Лунда, яка впадає в р.Волосница, :

  • Волосница,
  • Тылай

Там же, біля ріки Лунда, є пару рік з назвою Лунвож, цікава популяція кореня Лун(д) в краях республики Марій Ел…

Галина Ермолаева (Здорова), одна из учасниц групи “Родные деревни по рекам Люнда и Кугай.” в однокласниках, подсказала мне слова из Краткий топонимический словарь Нижегородской области:
Линда и Люнда – название двух рек: левого притока Волги (Линда) и правого – Ветлути (Люнда); возможно, происходит от марийского слова илемдэ, что в переводе означает “нежилая” (в смысле того, что реки протекали по незаселенным марийцами местам, а Люнда вообще течет по редко населенным местам).

В Швеції також крім міста Л(ю|у)нд найшовся поселок Лунда:

За Лунд я сумнівів не маю, а от нові дані про Марійських народностей, і що вони входять у фінно-угорску групу мене зацікавили.
І звичайно ж цікавить звідки взялась назва Люнда (Лунда) в Росії, на теренах республіки  Марій Ел, як давно ця ріка відкрита?
Звичайно, етимологи можуть мені сказати це все звукове співпадіння.
Так само як і народ і мова (ба)лунду в Луанді а також місто Лунду в Малайзії…
Все це я не забув зберегти в себе на Гугл карті, що в подальшому згодитсья мені для створення більш чіткої картини.
Але я не йму віри про те що це зовсім різне… боюсь помилитись, але надіюсь на подальші мої результати.

Доречі так колись я переживав за Лунд і Люнд, але з плином часу я дослідив що все таки це одне і те саме, тчоніше різні версіх Lund, ну і відповідно формотворення прізвищ.

Тому на разі підсумовуючи – Люнда чи Лунда як назва ріки чи села, вважаю прийшла або від мариинского або від фінно-угорского (якщо копнути глибше). Це ще раз доказує, про походження (історію виникнення) прізвища Лундяк (Люндяк) [Lundiak].

Це конкурентна (а може і паралельна) версія з ополяченням прізвища “У на Ю”
Тому ще треба буде дослідити ряд аспектів, щоб уточнити дані.

Джерела

  • maps.google.com
  • maps.yandex.ru
  • wikipapia.org
  • mapru.com
Leave a Reply

